Farsan rösta blått

Syster: Men erkänn nu, vi vet faktiskt redan att du röstade blått...
Jag: Ja, erkänn..!
Pappa: Jamen okej, jag röstade blått!
Jag: KLASSFÖRRÄDARE!
Syster: Oh lordi...
Jag: Farmor, visste du att det är pappas fel att ni pensiönärer har så dåligt och inte fick tillbaka på skatten?
Syster: Jag tycker faktiskt att pappa ska betala min höjda a-kasseavgift!
Pappa: Detta är kanske exakt varför man inte kan erkänna sådant här i den här familjen!
Jag: Du har svikit båda dina arbetarklassande döttrar! Kapitalist!
Farmor: Röstade han blått vad säger du?!

Söndagmiddagar (som idag genomfördes på en måndag pga påsk) i min familj präglas av pseudodebatter om ditt och datt. Allt och inget sägs på blodigt allvar och det raljeras om ninjor, zombiekatter, samurajer, dödsannonser, framtiden, HSB, alliansen, huspriser, alkoholvanor, kusiner, släktingar, skvaller för att i största möjligaste mån reta gallfeber på varandra. Skrattade mer idag än på hela veckan tillsammans - i synnerhet när far efter två år klämde fram ovanstående erkännande. Fantastiskt roligt avslut på veckan.

Kommentarer
Postat av: Jamaica Slim

Hysteriskt roligt inlägg. Min mor och far bytte medborgarskap bara för att kunna vara med och rösta bort borgarna i nästa val.

2008-03-25 @ 10:32:37
Postat av: Nancy

HAHAHAHA - det är rätta takter!

2008-03-25 @ 10:55:49
URL: http://negativenancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0