Im getting to old for this shit

Var ute igår på en klubb som körde burlesk-tema i berget. Hade skitroligt av tre anledningar: 1) K & A är helt fab att gå ut med, skönare brudar får man leta efter 2) jag lyckades få till rolls i min lilla page som består av 1000 olika längder (håller ju på att odla hår efter min lilla halvsnagg förrförra året) 3) de delade ut gratis rosa sockervadd. Socker och alkohol ger btw ett helt oslagbart rus!
...BUT (!)...

Att gå ut har tappat sin charm. Och jag har sådan här obstinata perioder av och till (i anslutning till den sedvanliga folkilskan) men just nu känns det extra jobbigt. Men god damn vad folk är dumma i huvudet. Kom även fram till en viktig poäng igår med flickorna: visst det är elitistiskt att snörpa på munnen åt alla mainstream-människor (använt i ordets bredaste betydelse) men sanningen är att man känner sig som ett jävla cirkusdjur when you're not among your own. Inte nog med att vi blev uttittade av en hel familj på en meters avstånd på vagnen hela vägen in till stan utan snubbar med solglasögon uppsatta på huvudet (mitt i vintern och INOMHUS) försökte även fraternisera med oss senare på kvällen.

Att normalisera fenomen som blir en del av ens vardag sker nog nästan automatiskt. Problemet blir när man tvingas umgås med folk som har en helt annan referensram - allting man håller närt och kärt förvandlas till något obskyrt.

Dagens moralkaka blir alltså?
Jag trivs bäst bland perverterade och knäppa vänner och sämst bland alla andra. Social skills are for losers.
Nu är det dags för lite påskgodis... mmm candy...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0