Panik någon?

Ungefär så känner jag nu när jag upprepade gånger försökt hantera SPSS - vilket antagligen är en barnlek för andra men som jag bara inte behärskar. Och när jag väl tror att jag behärskar det blir jag orolig för att jag inte gör det och att hela min uppsats kommer förstöras av det faktum att jag inte kan använda ett jävla statistikprogram ordentligt. Jag har sett uppsatser gå upp med felaktiga tabeller och förutom att det är pinsamt brukar det permanent flytta fokus från uppsatsens andra delar. Delar som kanske innehåller genialiska resonemang, but no one cares. God damn liksom.
... Ska dessutom jobba idag, ångrar bittert att jag skrev upp mig på den tiden. Jag hade definitivt behövt dessa timmar till att sitta och svära framför datorn. Fan fan fan.

Dagsschema:
1) Promenad upp till Willys, hämta ut paket med kursböcker och handla bär till frukostsmoothie.
2) Äta frukost.
3) Sitta och svära framför datorn men förhoppningsvis lite mättare.
4) Dags att göra sig i ordning! Promenera till jobbet.
5) Jobba.
6) Promenera hem. Dags att återgå till att sitta framför datorn och svära!

Har mailat lite lärare om hjälp och även skickat utkast till handledare i alla fall. Förhoppningsvis leder det någonvart. Annars ska jag tillbringa morgondagen begravd i SPSS-manualer på biblioteket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0