Säkerhetsrådgivning

Roligaste samtalet idag:

Jag: Hej?
Kille: Jag söker XXXX!
Jag: Jo det är jag...
Kille: Ja alltså, jag ringer från Securitas och i samarbete med ditt försäkringsbolag erbjuder vi ett billigare säkerhetspaket och en gratis säkerhetsrådgivning i ditt hem där vi bla bla bla bla=erbjuda bättre säkerhet i hushållet.
(Jag väntar spänt med öppen mun, jag räknar med att killen kommer förstå mig och mina eventuella invändningar då killen har en medelmåttig brytning.)
Jag: Ja, du vet vart jag bor va?
Killen: Eh alltså, din adress är väl XXX?
Jag: Ja precis och det ligger i Lövgärdet?
*tystnad*
Kille: Ja?
Jag: Ja, det ligger i förorten då, alltså för det första finns det inget att sno här och de snor inte av sina egna eller hur?
Kille: Eh... alltså detta gäller mot skadegörelse också.
Jag: Om de lyckas ta sig förbi portlåset är de mer än välkomna att vandalisera min dörr, då kanske jag skulle få en ny fin istället. (Kan inte riktigt hålla mig för skratt längre och lägger på).

Hoppas att killen hade tillräckligt med humor för att förstå det där. Fick mig på gott humör iallafall.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hahaha. :D

2008-11-20 @ 12:56:44
URL: http://heartsick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0