Don't chase the beat of your heart

Idag är det en sådan dag när det känns jobbigt att jag jobbat varenda helg sedan oktober.

Today:
- Jobbat nio timmar.
- Handlat.
- Lagat mat.
- Middag.
- Sovit en stund på soffan.
- Skrivit på projektarbete med brittiska deckare i bakgrunden.
- Sträcklyssnat på "Into the night".
- Tröttnat på det förbaskade projektarbetet.


Jag mår illa också. Visst, min mathållning har inte varit den bästa över jul och nyår (vems har det egentligen?) men det är oroväckande att jag mår illa och får magvärk precis varje kväll trots att maträtterna jag äter ändå är familjära saker som jag alltid ätit. Minsta lilla mjölkprodukt så sväller magen också. Har alltid fuskat av och till med en liten bit fetaost är och en liten klick turkisk yoghurt där (i små mängder) men ingenting fungerar längre. Tittar jag ens på en bit ost börjar magen värka och illamåendet kommer som på posten. Och även om jag skiter i allt vad mjölkprodukter heter mår jag illa. Ligger på kvällarna och klagar på värk i magen och värk i ryggen. Trots att ledigheten har varit underbar känns det som om stunderna då jag har slappnat av till 100 % har varit få.

Kommentarer
Postat av: Elina

Det ÄR svårt att slappna av till 100% när man jobbat mycket. Och säg när man egentligen gör det!?



Tänk på pengarna du får och OB-tillägget, även om det är krasst betalt. På helgerna får jag dubbel lön. Var helt chockerad i början, över hur låg lönen inom vården faktiskt är!



Kram

/E.

2009-01-10 @ 16:12:31
Postat av: Nancy

E: Ja, det är ju verkligen så. Man är alltid lite på spänn. Mmm, M har fett betalt på sitt lagerjobb. Men vården är långt ifrån sämst.

2009-01-10 @ 20:57:20
URL: http://negativenancy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0