Jobb?

Idag ringde chefen från extrajobbet och erbjöd mig ett vikariat (f.ro.m 1 feb) och löpande heltid i lite över ett halvår. Que?
Här var jag helt inställd på att plugga kursen jag kommit in på (och fått CSN beviljat för) och nu trillar detta ner. Fan. Jag vet inte alls. Jag borde säga ja. Heltid på ett jobb som jag redan kan och där jag känner arbetskamraterna innebär trygghet och månadslön i ett halvår (yej)=inga mer ekonomiska bekymmer=jag slipper jobba varenda jävla helg och ständigt angsta över pengar.

Å andra sidan, shit, efter 5.5 år på GU, är detta vad mitt liv har mynnat ut i? Jag kan inte hjälpa att jag känner mig lite snuvad på konfekten. Men, ett hjärndött jobb innebär mycket fritid och en fritid där jag kan pyssla med massor annat istället för att ligga som en död sil på soffan varje kväll gosandes med macbooken (värme!). Dessutom, det löper bara till augusti (med möjlighet för förlängning), jag har alltså gott om tid att leta efter annat jobb eller arbeta på andra alternativ. Fan. Jag kommer nog tacka ja men fan om jag fastnar inom vården. FAN FAN FAN.

Kommentarer
Postat av: Martina

Du kommer inte fastna inom vården,inte ens jag kommer göra det. Jag hade tackat Ja om jag var du! Vi ses ikväll;)

2009-01-09 @ 14:22:58
URL: http://queenofparanoia.blogg.se/
Postat av: nett

Ta jobbet och vila huvudet i ett halvår, på köpet kommer du få chans att stressa ner (pengar, skola, jobb etc). Jag antar att du har csn innestående i vilket fall, om du skulle vilja ta den kursen till hösten? Dessutom är schemalagda dagar och veckor inte att förakta, rutiner är guld värda ibland!

2009-01-10 @ 11:55:06
Postat av: Nancy

M: Indeed :)



A: Det verkar som om det blir jobbet ändå. LIte ledighet och slippa skolarbete vore guld just nu, jag känner mig helt sönderstressad.

2009-01-10 @ 14:48:35
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Elina

Vården är inte heller att förakta. Däremot kan jag förstå hur du känner inför att jobba heltid på det extrajobbet du har. Jag har ju själv varit där och vet hur det har dalat. Men du kan t du ju se det som en chans till förändring!



Och ens mål och drömmar slår inte alltid in, bara sådär. Ge det tid att komma dit du vill. Ett delmål på vägen! Det är först NU efter mycket trevande jag funnit ett jobb jag trivs med, lär mig ofantligt mycket av och känner stimulans i. Vägen dit var lång och jag bytte helt totalt inriktning och område för att finna hit.



Stressa inte sönder dig själv. Och har du ett jobb har du ju råd att åka till avkopplande Värmland och hälsa på;-)



Kram!

E.



GRATTIS FÖRRESTEN!!

2009-01-10 @ 16:06:15
Postat av: Nancy

E: Indeed. Skynda långsamt är inte helt fel i sammanhanget :)

2009-01-10 @ 20:55:56
URL: http://negativenancy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0