Little shop of horrors



You'll be a dentist
You have a talent for causing things pain
Son, be a dentist
People will pay you to be inhumane
Your temperament's wrong for the priesthood
And teaching would suit you still less
Son, be a dentist
You'll be a success

Min förkärlek för att beställa en bunt tiokronors filmer från Ginza brukar vanligen åtföljas av att M envisas med att vi faktiskt ska se alla från början till slut hur dåliga de än är (and they're really bad). Å andra sidan brukar dåliga filmer nästan vara lite roliga just pga att de är så attans dåliga. Anyway, en favorit slank med i förra beställningen, Little shop of Horrors. Tyvärr visade det sig vara originalfilmen istället för musikalvarianten som är tusen gånger bättre. Mitt vanliga uttalande "jag gillar inte musikaler" börjar bli svårt att hålla fast vid på sistone. Hm. Men Hairspray är bra, Little shop är underbar och Mamma Mia är det inte. Men har man som jag suttit på Operan och genomlidit en hel föreställning med Cats utan att tycka om det, well, då gillar man (generellt sett) inte musikaler. Ungefär.

Kommentarer
Postat av: Daniela

fan vad man kan gnälla då, you loved Cats. We all did.

2009-01-23 @ 15:33:30
Postat av: Cecilia

Har inte sett musikalversionen av Little shop of horrors, men originalet från '60 är ju fantastiskt! :D

2009-01-30 @ 13:43:21
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Nancy

C: Det är som när man läst boken innan filmen, då kan filmen aldrig bli bra och jag blev så kär när jag såg musikalversionen att den andra (originalet) bleknade i jämförelse! Därmed inte sagt att den är dålig :)

2009-01-30 @ 22:38:52
URL: http://negativenancy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0