Busted kneecap

Insåg igår imorse att jag har stressat för mycket på sistone. Projektarbete i skolan och en helvetes massa extrajobbande samt oro över ekonomin och Ms knä. Helgen blev "the last straw". Vaknade imorse med värk i hela kroppen och en helvetisk magvärk. Jag måste ta det lugnt ett tag. Verkligen lugnt. Inte måste-jobba-lite-fixa-lite-analyser-allt-jobbigt-24/7-lugnt, utan lugnt-lugnt. Sådär lugnt som gör mig rastlös. Vilket är knepigt för jag brukade se mig och bete mig som en jävla slacker i yngre dagar men nuförtiden blir jag rastlös av att inte ha något att göra. Damn. Antagligen kommer det bli massa läsande och pyssel framöver för att få tiden att gå tills 6 februari då jag börjar jobba på schema. Fick också ett mindre trevligt besked igår: Ms knä is busted 'for sure', och han väntar nu på operation och är sjukskriven tills dess. Om bara Försäkringskassan kunde ta tummen ur röven och ge honom pengar också. Nåja, under tiden kommer jag vårdhora mig så pengar kommer det finnas, även om det inte blir särskilt stora mängder.


Kommentarer
Postat av: Jamaica Slim

Shit fan. Det suger ju fett att M:s knä är fuckat.



Strax ska jag iväg och hålla lektion om hushållens ekonomi.

2009-01-28 @ 11:07:43
Postat av: Nancy

J: Sucks big time.



Haha, jag är inte avundsjuk!

2009-01-28 @ 13:26:12
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Elina

Hallå, you gotta cool down!! Har du inte lärt dig av mig hur det kan gå?



Jag blir själv rastlös om jag inte har något att göra eller inte gör något, så jag skapar mig saker att göra. Men jag har insett att det är en del av mig och att jag behöver greja för att känna stimulans. Men i kombination med att "bara vara", titta på film, äta choklad och mysa i lugnet på landet.



Hoppas att M:s knä blir bra efter operationen!!!

/E.

2009-01-30 @ 00:19:06
Postat av: Nancy

E: Bra råd indeed och jag arbetar hårt på det :)

2009-01-30 @ 22:35:22
URL: http://negativenancy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0