Thursday was like

Vaknade imorse av mobilens ideliga ringade och en avsevärt piggare Kicki meddelade en mycket trött undertecknad att det vad dags att pallra sig in till stan för att jaga biljetter. Upp ur sängen och ut genom dörren. På väg in till stan visade det sig att sagda biljetter släpps på måndag men inne i stan fikade jag smörgås och drack (världens godaste) kanelte med Kicki och Anette. Sedan vandrade jag runt på stan med musik i öronen och försökte hitta material till en hatt men hittade en tröja och en kjol på dunderrea. Eftersom konsumtion gör alla lyckliga slog jag till med en bok också:



På vägen hem stannade jag till på ICA och köpte ananas, handtvål, tandkräm och ansiktsmask. Eftersom M är borta hos en vän så spenderade jag större delen av eftermiddagen med att läsa, se på tv, surfa, lyssna på musik, halvslumra. Hann också med att prata med farmor en lång stund och äta middag (mikrad lasagne från gårdagens middag. Yej, jag kan äta ordentlig mat igen.) I och med att jag tackat ja till ett nattjobb så behöver jag inte ha ångest över ekonomin och eftersom jag inte är student längre (sista skoldagen igår) behöver jag inte ha ångest över försummat skolarbete. En helledig dag. Underbart. Kommer antagligen klättra på väggarna efter ett par dagar (jobbet börjar inte förrän 1 feb) men den dagen den sorgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0