Do you remember the first kiss? Stars shooting across the sky, To come to such a place as this, You never left my mind

Läkarbesöket gick finemang, ubertrevlig het (!) kvinnlig läkare som gav mig nummer till sjukgymnast och ett recept på värktabletter (som om jag och M inte redan har ett miniapotek efter alla turer med hans knä). Lepra och vattuskräck uteslöts direkt men hon ojade sig lite över min spända nacke och rygg. Well, Carmen Electra (ack du visa kvinna) konstaterar att många kvinnor bär sina spänningar i höfterna och därför är strippaerobics med "hip rolls" tha bombdiggety för musklerna. Jag kör hårt på knutor i övre ryggen istället. Den dagen jag fixar en "riktig" massage av en "riktig" massör kommer jag ligga och gråta av tacksamhet. Fast ptja, jag har väl inte särskilt ont på vardaglig basis (utöver axlarna som spökar nu), jag vet liksom inte "bättre". Hade dock ett strul en gång i tiden (när det begav sig) som kunde massera och alltid hade en liten flaska olja med sig, it was, well nice. Hm, förutom allt annat med den personen då förstås, som faktiskt inte alls var särskilt nice. Eh ja just det.

"Roliga" saker idag har annars varit att komma hem till att ungarna fjuttat på en snutt skog igen och se brandbilden försöka krypa upp på kullen för att komma åt. Spännande, men lite för nära huset för min smak plus att lukten av brandrök är väl inte sådär jättekul. Grönområden hör inte alls hemma i förorten, uppenbarligen. Förutom till att rasta katter i. Ska förresten gå ut med den tjockaste (och dummaste) katten om en stund, i koppel, upp i skogen och sådär skrämmande som en citygirl som jag inte riktigt kan hantera, too much grönska, tackar vet jag asfalt, typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0