Etsy

Vissa saker som är handgjorda kostar en hel del medan det i andra sammanhang snarare är en förolämpning. Frasen "Har du gjort den själv?" kan både vara en komplimang och följas med en fnysning. Handgjord choklad kostar och smakar och Etsy är hemvisten för handarbete i alla former. Det började med att en viss typ av håraccessoar/ mössa kostade multum att skeppa från USA och att jag via Etsy fick tag i en trevlig brittisk flicka som tillverkade sakerna åt mig (i två olika färger!) för sammanlagt 131 kr (inklusive frakt). Damn liksom. Och sedan drog jag mig till minnes om vissa vänners tips om att söka på "steampunk" och jag har suttit den senaste halvtimman och dreglat över handgjorda smycken. Vissa människor är så förbaskat kreativa så man får ångest. Och sakerna är helt otroligt vackra.

Tvättar och äter potatischips annars. Just another sunday.

Kommentarer
Postat av: AMAIA LAYLA

Haha, du har missat något. Har vart min snubbe i ett litet tag nu, men jag har däremot inte bloggat så stenhårt om det. :)



Och jo förresten, fyfan vad jag håller med om det där med att vara kreativ, jag hatar att jag inte är händig nog att kunna sticka, tillverka smycken, sy eller modellera. Är världens klantarsel med handarbete, annars hade man kunnat tjäna en hacka på det.

2009-05-18 @ 07:26:39
URL: http://amaialayla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0