Pojkar har snopp, flickor har --->

Läste en artikel på Aftonbladet rörande vad man egentligen ska kalla småflickors underliv. Jag citerar: "Pojkar har en snopp, men vad har egentligen flickor?".
...Om man nu väljer att bortse från flera passande namn: underliv, mus, fitta, slida och vagina. 
Jag förstår inte alls vad som är för fel på dessa namn och tycker verkligen inte att 'snopp' skulle på något sätt vara mer passande och gulligare. Snippa är definitivt inget alternativ. För det första kopplar jag det direkt till en såssnipa, något som jag verkligen inte vill associera med mitt underliv. 
Dessutom kopplar jag det också till snipig och då tänker jag på snipiga gamla tanter och då tänker jag på min farmor - som är en gammal tant men definitivt inte snipig. Behöver jag ens nämna att jag verkligen inte vill tänka på min farmor när jag tänker på mitt underliv?
För det andra låter det som en efterapning av snopp. 
För det tredje finns det ett helt bedårande sött, ofarligt och gulligt alternativ redan: 
...Melonsparbössa lär ju vara det bästa alternativet då det har noll koppling till opassande saker och påminner om både en delikat fruk/ efterrätt samt sparande - och vem vill inte äta gott och vara ekonomisk?

(Detta söta lilla ord är förresten höjdpunkten i "American psycho" av Bret Easton Ellis, jag älskar att lära mig nya saker.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0