Smådjursakuten

Kom hem från jobbet till en sjuk katt. Efter att ha ringt runt till olika kliniker fick jag en tid på Smådjursakuten och skjuts av pappa. Otroligt jobbigt att vara orolig och att betala var inget roligt heller men det finns ingen kompromiss när det kommer till mina katter. Jag älskar min flock till döden och behöver de vård så behöver dem. Försäkringen gör ju också att det för det mesta blir billigare.

Jobbade hela natten och kunde äntligen somna vid två, snacka om att jag kände mig som en död sill när klockan ringde klockan sju på kvällen. Men lite fryst pizza fick igång systemet och dags för jobb igen. Var en lugn natt, vilket kändes otroligt skönt för jag hade inte orkat med någonting annat. 

Planen för idag är enkel, ska hem till en vän och dricka lite te och skvallra. Sedan hem och göra middag och göra lite pilates/ yoga (som vanligt gör stressen med jobbet och oro för katten att min rygg/ nacke värker pga att jag spänner mig). Sedan mera nattjobb. 

Satt i natt och tittade på ett program: Ladette to lady. Vidrig liten dokusåpa som handlade om att en bunt överspända kärringar skulle lära en annan bunt tjejer/ kvinnor att bli damer. Lektioner i hur man gjorde buketter, uttalade ord rätt samt lagade ostron i smördeg stod på programmet.
Förbjudna saker inkluderade korta kjolar, rapa, vara full, att vara högljudd samt ha för mycket åsikter och förmedla dessa. Oerhört störande program som förmedlar vidriga små stereotyper och oerhört stötande att folk lär ut hur man blir (och att folk är villiga att lära sig) en uppdaterad version av en 1800tals hustru som håller i middagar och håller käften och låter sin man prata. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0