Sommarkatter

Med sommaren kommer sommarkatterna, eller ja, de dyker upp till hösten. Övergivna och utsvultna. Ibland tror jag att folk har hjärtan av sten. Hur kan man överge en annan varelse som lägger sitt liv i dina händer?
Frågan är väl snarare om folk har hjärtan överhuvudtaget - för en känsla om vad som är rätt och fel har de uppenbarligen inte. 
Jag mår illa vid tanken på alla underbara djur som springer omkring och lider. Jag kan inte gå förbi en katt som jag ser inte har ett hem eller ingen som tar hand om den. Det går inte. Därför jag har min flock också. När nästan ingen bryr sig måste de som verkligen gör det bry sig i överflöd.

Men jag har förlikat mig med mina framtidsutsikter: I am the crazy cat lady!

(I länklistan finns en länk till Göteborgs Katthjälp, adoptera en katt eller ge ett litet bidrag. Även det allra minsta gör skillnad!)

Kommentarer
Postat av: Jenny/Katthemmet Kompis

Bra skrivet!

2007-07-08 @ 19:19:20
URL: http://www.katthemmetkompis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0