Produktplacering gone wrong?

Reklam i bloggar är billigt och enkelt och når ut till specifika målgrupper. Produktplacering är också extra bra för folk tror på vad andra folk säger även om det är totalt skitsnack - förtroende mellan människor and so on. Men den senaste tidens artiklar om vad storbloggerskorna tjänar eller inte tjänar måste ju ändå varit spiken i kistan?

Varenda gång jag läser i en blogg som har mer än 1000 läsare per dag misstänker jag direkt produktplacering om vederbörande ploppar ur sig tips efter tips om helt faaaaantastiska produkter. När det kommer till storbloggarna ignorerar jag alla möjliga tips eller dylikt och funderar istället över hur mycket de fick betalt för att skriva det. Nyfikenheten brinner i hjärnan, istället för köpiver - vilket vore företagens dröm. Men det är bara jag som misstänksam och missunnsam? Alla andra konsumerar och idoliserar bloggflickorna?

Kommentarer
Postat av: Susie Kate Mela

Tackar för receptet, kommer nog komma väl till hands inom snarast :)

2008-04-09 @ 09:31:31
URL: http://candykate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0