Tjejer är inte kvinnliga och snygga i kort hår

Verkar vara en allmänt rådande uppfattning. Bullshit liksom. Hett samtalsämne på jobbet för övrigt och jag blir så trött ju mer man lyssnar på folks historier och argumentation. Kommer själv ihåg när jag gick till frisören och ville kapa av det (hade axellångt). Kvinnan ifråga börjar klippa det men slutar då och då och jag får verkligen betona gång efter gång: jag vill ha det KORTARE!
Frisören flackar nervöst med blicken på min kompis i hopp om gehör och tycker att inte vill väl jag ha det superkort samtidigt som hon hela tiden upprepar att hon inte alls förstår det och aldrig skulle klippa av sitt långa hår. Så jävla löjligt. Jag hade dessutom inte särskilt högkvalitativt hår från första början med tanke på hur sönderblekt det var.
Tackar vet jag den homosexuella frisören med grov brytning som gav mig en tidning i knäet (slapp kallprat yej) och nickade bistert när jag sade 2 cm och med lite taggig lugg. Han fattade precis och inga jävla invändningar. Men kvinnlighet är ju resultatet av rejäla ansträngningar och kort hår tar alltför kort tid att fixa. Det fattar ju vemsomhelst att det inte är ett dugg kvinnligt att bli klar i tid.

260095-216
Annie Lennox. Inspiration.


260095-217
Syns väl hur okvinnlig jag känner mig.

(Att man inte fångar killar med kort hår är också en sällsynt korkad rädsla, jag "fångade" M i kort ljusrosa hår (var på väg att bleka från rött till blont). Sjukt fult och skabbigt och oerhört svårt att snärja honom - not.)

Kommentarer
Postat av: Elina

Jag tycker det är snyggt med kort hår och hade, om jag inte haft stora, stora lockar klippt det kort. Gör jag det blir det bara afrokrull och det vill jag inte ha! Min far föll för min mors korta hår och det var på 60-talet så jag tycker att tiderna borde ha förändrats till att det är mer och mer vanligt och acceptablet med kort hår:-)

/E.

2008-04-20 @ 13:01:15
URL: http://www.elinakarsna.blogg.se
Postat av: Nancy

E: Right on! ... Tyvärr verkar vissa helt sjukt rädda inför något kortare än axellångt. Jaja.

2008-04-21 @ 00:32:06
URL: http://negativenancy.blogg.se
Postat av: C

Jag tycker att ni passar riktigt bra i kort hår.

2008-04-21 @ 03:17:36
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Nancy

C: Thanks!

2008-04-21 @ 10:08:39
URL: http://negativenancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0