Feminist och vän med en antifeminist?

För mig är inte ovanstående förenligt. Och jag anser att det är helt jämförbart med att vara svart och umgås med folk som är rasister. Apropå en kille som jag pratade med lite casual online och sedan valde att avsluta och fick då svaret: "Synd att du inte kan se förbi åsikterna och se personen." Well, right back at you. Jag kan inte umgås/ bekanta mig/ diskutera med en person som tycker att dagens situation för kvinnor är a-okey och som tycker jag är dum i huvudet som väljer att engagera mig. Ingen skulle ju åka ut till förorten med ett swastika målat i pannan och muttra över att folk inte kunde se bortom åsikterna. Det är väl fan självklart att när någons åsikter inbegriper en själv (och gärna nedvärderande bilder av en själv) att man inte bara kan "bortse" från detta och låtsas som om det regnar.

Grädden på moset är när jag söker på vederbörandes namn i forumet och kan krasst konstatera två saker: 1) Fan vad jag älskar internet, som ett miniregister om man vill checka av vad en person går för och 2) Antifeminist, främlingsfientlig och lider av våldpsykoser - what a neat little package. Därmed inte sagt att denna personen var otrevlig mot mig, han skrev ganska roliga mail om intressanta saker, var till en början själv lite pepp och diskuterade cynism/ realism och annat trevligt - men, nej, det är inte förenligt med mig som kvinna, bor i förorten och har en förälder från ett annat land. (Jag vet att jag glider runt på en arisk räkmacka med mitt vitblonda hår och supersvenska pojkvän men ett arv är ett arv är ett arv precis som min familj inte är något att skämmas för och oavsett dito, it just doesn't work for me.)

Kommentarer
Postat av: Sara Hell

jag håller helt med dig! åsikterna gör personen - vad fan ska man "se" till annars? typ ett läckert yttre?

jag sa upp bekantskapen - uttalat och tydligt med en klasspolare jag pendlade ihop med när det kom fram att han inte kunde se NÅGOT fel med prostitution.



människor!!!!!

2008-08-17 @ 20:02:26
Postat av: Nancy

Sara: Sant! Åsikterna gör verkligen personen, de är superviktiga!

2008-08-17 @ 21:31:06
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Johnny Scharonne

Åh, ja! Jag förstår mig inte på människor som ska vara vänner för vänskapens skull! I dagens samhälle med internet så kan man välja sina vänner efter perfekta personlighetsmatcher - varför skulle man välja någon man inte kommer överens med? Sånt hör hemma i franska byar på 1200-talet.

2008-08-21 @ 23:58:49
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: Nancy

Johnny: Absolut! Önskar att fler kunde förstå det, varför slösa tid på idioter?

2008-08-22 @ 10:05:45
URL: http://negativenancy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0