Tito Beltran

Jag är ledsen men jag tror inte att Tito är oskyldig. Sorry. Alltså, det är inte som om svenska domstolar är kända för att döma lättvindigt i våldtäktsfall (vad än Leif Silbersky tror), tvärtom - det finns massor med domslut där de åtalade har friats trots fysiska bevis och dylikt.
Jag upprörs inte heller därför av medias vinkling: "Ojoj, enda bevisningen som fanns var flickans historia". Kreti och pleti kanske upprörs och tror att man kan komma undan med vadsomhelst och att flickan i fråga berättade sin åtta år gamla historia utan några stöd som helst och domaren dömde stackars lilla oskyldiga Tito till fängelse utan några bevis. Inte särskilt troligt.

Jag ser två alternativ:
1) Tito är medveten om att hans karriär är i fara och gör en Clintan: Deny! Deny! DENY!
2) Tito tror faktiskt på vad han säger och förstår inte vad han gjort. Sorgligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0