Mansförtryck?!

Idag gjorde jag mig själv en otjänst och tankade ner pdf:n "Mansförtryck och kvinnovälde" med Pär Ström. Enda bra med detta var att den var gratis. Nackdelen är att jag kommer förbruka min värdefulla tid med att sitta och läsa skitsnack. Men duktiga flickor underbygger duktigt sina argument genom att ha koll på och läsa fiendens manifest. (Framtida eventuell sågning och argumentgenomgång kommer publiceras på bloggen). Läste inledningen snabbt och redan den rubriken får mig att haja till: Män - underordnat kön.

Jag, kan möjligtvis, gå med på att genusdebatten/ genuslitteraturen domineras av feminister (som dock nödvändigtvis inte behöver vara kvinnor per definition) men att säga att män är det underordnade könet i det svenska samhället är som att säga att jorden är platt. Kort och gott: helt absurt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0