Kast med liten hund

Har inte sett videon och har inga planer på det heller. Om det är en sak som jag inte pallar så är det när djur lider/ skadas/ dör etc. Jag har lärt mig, för mitt eget bäst, att skita i att titta på sådana saker. Men vad jag däremot börjar bli trött på är dessa skildringar av olika händelser där soldater har missbrukat sin auktoritet. Jag kommer inte ihåg några specifika fall nu men jag vet att det har dömts folk för våldtäkt, misshandel och enligt tidningarna florerar det flera klipp på internet där soldater plågar och dödar djur.
Jag säger som Rocky (efter präst/ barnflicka-skandalen):
"Om det hade varit barnboksförfattare kanske jag hade blivit förvånad...nej vänta lite..."

Ojdå, de amerikanska soldaterna uppvisar smått psykopatiska drag genom att tortera djur? NÄHE?
De har ju som enskilda människor (varning generalisering!) och som en nation uppvisat så många empatiska sidor annars. Kan dessutom någonsin en person utbildas till att kunna hantera de situationer de vistas utan att bli halvknäppa? Jag är personligen förvånad över att det inte är mer skit som kommit upp till ytan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0