Media=konsumentombud?

Idag i GP kan man läsa hur en man lämnade in en telefon (för 499 kr) på MediaMarkt för lagning (på garantin) och det slutar med att lagningen blir för dyr för en sådan billig telefon. Men, "undersökningsavgiften" hamnar på 750 kr?! Helt absurt men det som jag reagerar på är när artikeln avslutas med att han får tillbaka telefonen utan att behöva betala och mannen konstaterar att utan GP hade det inte löst sig på detta viset.

På samma sätt som får-skandalen (som jag också nämnt innan) gör inte någon ett smack förrän media nosar reda på det och gör ett avslöjande. Mannen med telefonen var ju smart nog att ringa GP, annars hade det skitit sig, vad är det för fasoner? Man kommer undan med vadsomhelst tills någon tidning skriver om det? Höll man inte på med sådant ögontjäneri i lågstadiet?

Kommentarer
Postat av: Mollu

Jag har under tråkig onsdag hittat in på din blogg. Fortsätt skriv det var underhållande läsning att bläddra runt i.

2008-03-26 @ 15:15:13
Postat av: anna

jag håller med dig på måmga punkter i det du skriver och ja du har rätt i att jag i lång utsträckning är väldigt upptagen av min egna vikt . Jag har varit i motsatta delen av bmiskalan - varit väldigt överviktig. Och kämpat mig till en normalvikt..

Det enda jag ifrågasätter i det där är om det hjälper tjejer med svåra ätstörningar - underviktiga som överviktiga att se jättesmala tjejer prata om vikt och vara nöjda med sig själva när de fortfarande är väldigt smala... De fokuserar fortfarande på att ändå nämna sitt bmi eller låga vikt.

2008-03-26 @ 23:25:20
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0