Okvinnliga kvinnor och manliga män

Förutom mitt förutnämnda hat för ordet "naturligt" flödar även den svarta geggan för orden "kvinnligt" och "manligt". Å dessa onda påfund. Lusläste en meningslös debatt rörande alla dessa feminister (härlig generalisering på gång) som klär sig som män, varför håller de på på det sättet? Vad är deras problem? (Fast alla vet att det handlar om brist på penis.)
När det kommer till manligt och kvinnligt utseende handlar det egentligen en stor slemmig herpesgädda vid namn dubbelmoral. Kvinnor och män är "naturligt" kvinnliga och manliga, vi föds sådana och det är skillnader mellan könen och vet hut feminister som påstår något annat. Men, kvinnor har naturligt håriga ben och föds naturligt utan smink och välfönat hår. Vi är naturligt håriga, luktar naturligt svett och trots andra rykten är busken mellan benen inget undantag, we all got it.. Hur kommer det då sig att håriga ben och svettiga armhålor är manligt?
Nej just det. Normen säger att piffig är kvinnligt och opiffig är manligt. Att jag tar ett ideologiskt beslut och vägrar upppiffning (som faktiskt kräver en hel del pengar och tid) är inte lika med klä sig manligt, genom detta beslut är jag tvärtom i allra högst grad naturligt kvinnlig, men vi är så vana vid att män har ensamrätt på opiffning att vi bara ser "äckligt manlig kvinna" om någon inte är nedkletad och uppklädd. Personligen förstår jag inte problemet?
Huvudtalaren i debatten pratar om varför kan inte kvinnor reclaima sina kroppar och vara stolta över dem utan att bekänna sig till den manliga normen och klä sig som gubbar?
Que?
Exakt hur reclaimar jag min kropp genom att ha tajta kjolar och stringtrosor på mig? Att klä sig som fan man vill och hur praktiskt eller sunkigt man vill är väl i allra högst grad att take charge och idka självbestämmande. Fuck att normen är trådsmal läppstiftad ubergirl, jag skiter i det, jag vill vara något annat. I detta kölvatten följer naturligtvis även meningslösa inlägg och gnäll om hur många feminister som ser så tråkiga ut och why oh why ser alla ut som tanter?
Jomentjena, det är väl fan inget problem? Är jag en bättre feminist för att jag spacklar mig och har en pinsamt stor skosamling? Knappast. Men sticker det mindre i ögonen på folk som är besatta på att sortera fitta hit och penis dit? Troligtvis. Men ack vad de bedrar sig, mina kjolar är bara en skicklig maskering för att kunna infiltrera den grå massan och sprida mitt manshat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0