Att äga sin kropp

Hanna Fridén skriver en krönika i Expressen om hur jävla trött hon är på att bli tafsad på på krogen. Hennes tydligaste poäng, som jag genast arkiverade i huvudet, är att varför är sådant beteende okej på krogen när det är olagligt på kontorstid. Viktiga men gamla poänger, det som dock gjorde mig mörkrädd är alla vidriga kommentarer till artikeln (och på hennes blogg) som blev upprörda över detta. Hur i helvete är man funtad om man blir arg över att någon vill ha sin kropp i fred?
Vad är problemet? Eh va?
Jag fattar det inte. Alls. Överhuvudtaget. Alls. Vafan?

Varför blir folk provocerade över att man vill vara ifred? VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?

Kommentarer
Postat av: Emilia

Du har helt rätt. Det är ju helt sjukt. Jag kan tänka mig hur argumenten emot artikeln såg ut, "om man har sexiga kläder så får man skylla sig själv" ungefär, eller? Man ska väl få klä sig hur man vill utan att folk ska tafsa!

2009-01-21 @ 22:13:14
URL: http://encephalon.blogg.se/
Postat av: Nancy

E: Ungefär, tydligen är krogen en arena där tafs ska ingå annars är man tråkig. Jisses.

2009-01-22 @ 11:03:32
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Elina

Ja, singlar, gubbsjuka män mfl, anser sig väl ha rätt att tafsa de också, om inte på en partner, så på alla som befinner sig på krogen... Det finns kräk överallt.



/E.

2009-01-30 @ 00:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0