Saker som bara händer i förorten - del två

Naturligtvis handlar det, precis som i del ett, om tvättstugan. Att tvätta efter tio timmars jobb är inte att rekommendera men utan rena kläder: what are you gonna do?
Egentligen finns det sex tvättstugor som vi kan tvätta i, samlade i ett hus på gården. Först kommer man alltså in i ett rum där det sedan finns sex dörrar till olika tvättstugor, dessa måste bokas med en elektronisk nyckelbricka och tillträde till dessa får man bara genom att boka en tid och om man innehar den nyckelbrickan som har använts för att boka tiden.

När jag och M kommer in till tvättstugan idag (förrummet) är det belamrat med X antal turkiska mattor med finfina accessoarer som en person iförd gummistövlar och en person iförd bara fötter. Mattorna är dränkta i vatten och tvättmedel och större delen av golvet ligger under vatten.

Efter en timma kommer vi tillbaka för att sätta på torktumlaren och nu är resterande av golvet under vatten, doften av rengöringsmedel är tjock i luften och även vår tvättstuga ligger under 1 cm vatten. Har ingen energi till att hantera detta men tar ändå upp detta med Herr och Fru gummistövlar, Herrns lösning är att gå in i vår tvättstuga och skrapa ut allt vatten. Jag är dock ganska övertygad om att det inte löser någonting då jag tror att de har slammat igen avloppet och alla vet väl vad som händer då?
Jo vattnet bubblar upp i alla befintliga hål. Brunnsparken under stormförhållanden i mikroformat. Men vad fan ska man göra. Personligen tycker jag dock att man ska överväga att låta bli att skaffa trettio turkiska mattor när man inte har råd att lämna in dem på mattvätt åtminstone en gång per år. Men hey - varför göra det när man kan leka översvämning?

Kommentarer
Postat av: Amaia

Härligt, jag gillar fan din blogg. Ska börja läsa den med :)

2008-04-23 @ 08:41:38
URL: http://amaialayla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0